laropatient

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Inte förvånad!

Av Johan - 7 augusti 2012 13:29

Hej alla vänner & läsare ! :)

Som ni sen tidigare vet så är jag med i ett Metadonprogram sedan drygt 20 månader! och det har verkligen räddat mitt liv!

Men nu börjar jag tröttna på alla deras "Regler" Jag har under sommaren gått 1 gång i veckan! dvs jag har fått emd mig Metadon för 1 vecka ! Vilket självklart är bekvämare o bättre än att springa där 2-3 ggr i veckan!

Jag trodde självklart att det var bestämt o 100% klart att jag istället för att gå 2 ggr i veckan får gå 1 gång!

Igår pratade jag med min kontaktperson då det var hennes första arbetsdag efter hennes semester!

Jag frågade henne ( För säkerhets skull) Om det var helt klart med att jag går 1 gång/veckan...

Då får jag veta att det tydligen INTE är bestämt, och att hon måste ta upp detta med överläkaren.... och självklart hänvisade hon till att dom har vissa som hon kallade det "Hållplatser" tillåt mig skratta ;)

Dessa så kallade "Hållplatser" innebär på ren svenska att man enligt henne egentligen ska ha varit med i 2 år för att få ta hem för 1 vecka....  ( Jag har varit med 20 månader utan ett enda sidointag eller återfall)

Visst jag förstår o respekterar att dom har regler o rutiner dom måste följa! Men en sak jag tycker är väldigt konstig är att när det passar dom ( Personalen på laro ) Så hänvisar dom till att detta är en individuell behandling!

Men när det handlar om saker som ger oss "patienter" "fördelar" då finns helt plötsligt inte denna flexibilitet....

Konstigt vah?!?

Anledningen till att jag överhuvudtaget fick börja ta hem för 1 gång i veckan, Var framför allt att jag i början av sommaren fick sommar jobb som Personligassistent.... Ett jobb där jag har rätt knepiga arbetstider...

Men dom sa aldrig att detta enbart skulle gälla för sommaren....

Jag försöker verkligen att INTE Jämföra mig med andra som är med i Laro... Men jag är ju inte mer än människa ! Jag vet i alla fall 2 stycken som har ca lika lång tid som mig i Laro, Som får gå 1 gång veckan! 1 av dom fick börja gå 1 gång pga att hon fick barn...Och den andra vet jag faktist inte anledningen för....

Tro mig jag tillhör verkligen inte den kategori människor som missunnar andra fördelar...

Men just när det gäller detta blir jag förbannad!


Dessutom ska jag & min kvinna ha barn om mindre än 3 veckor! :) och jag har varken tid eller lust att springa uppe på Laro fler gånger i veckan!


Skönt att skriva av sig !

Jag är tacksam om för all feeback ( Som det så vackert heter ;) ) och tips ni kan komma med!


/ / Johan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 29 november 2013 06:37

Hej vänner! Wov! det var ett tag sedan jag skrev nu ;) Kan väl säga att det varit fullt upp senaste året typ ;) Jag behandlas fortfarande med Metadon ! och har numera en snart 15 månader gammal dotter som heter Maya <3 en helt underbar liten ...

Av Johan - 6 september 2012 14:05

Hej läsare o vänner :) Oj nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen! Vi har haft mycket på senaste jag och Elina! Då vi väntar på att bebisen ska titta ut!!! Elina har idag gått 1 vecka över tiden! puh segt! men snart så =) Idag har ja...

Av Johan - 28 augusti 2012 09:44

Hej vänner & Läsare ! :) Idag är det endast 2 dagar kvar till min älskling har BF ! :) så jag är minst sagt nervös och förväntansfull! :) Idag är jag ledig ! jag började dagen med en promenad på ca 7 kilometer :) Grymt skönt o promenera o lyssna...

Av Johan - 25 augusti 2012 10:50

Godmorgon vänner & läsare ! Äntligen helg! Elina är ju i vecka 40 nu, och har det ganska jobbigt med sammandragningar o förvärkar... Tyvärr påverkar det även hennes nattsömn ( Och min ;) ) Så inatt var vi uppe ca varannan timme! Jag gick med upp so...

Av Johan - 24 augusti 2012 10:06

Hej vänner!=) Idag är det endast 6 dagar kvar tills min kvinna har beräknadfödsel :) Jag minns i början av graviditeten då tyckte vi att det var hur långt som helst kvar tills vi skulle få Bebisen ;) Tiden har gått smabbt och snart har vi h*n :) ...

Presentation


Numera drogfri Heroinist som sedan december 2010 är drogfri med hjälp av metadonbehandling! I den här bloggen kommer jag skriva om mitt liv...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards